Promocja Twojej nowej muzyki nie powinna zaczynać się w dniu premiery. Jeśli czekasz aż wydasz swoją płytę, aby zacząć ją promować, jest już za późno. Efektywna promocja muzyki zaczyna się na miesiące przed jej wydaniem. Solidna kampania przedpremierowa może zbudować oczekiwanie na Twoje kawałki, dotrzeć do szerszej publiczności i zamienić przypadkowych słuchaczy w prawdziwych fanów.
Ale od czego zacząć? Oto pięć wskazówek, które pomogą Ci uzyskać jak najwięcej korzyści z działań promocyjnych przed premierą.
Hip-hop pod choinkę, czyli grudniowe premiery rapowe
1. Ustaw datę wydania!
Niezależnie od tego czy skończyłeś swoją płytę czy nie, musisz ustalić datę premiery.
Ustalenie daty premiery ma wiele korzyści, takich jak pomoc w podjęciu decyzji, jak zarządzać swoim czasem i będzie wywierać na ciebie zdrową presję, aby skończyć płytę. Kiedy Twoja muzyka jest już zmiksowana i zmasterowana, skorzystaj z dystrybucji cyfrowej, aby ustalić datę premiery swojego projektu na wszystkich głównych platformach streamingowych, w tym Spotify i Apple Music.
Po prostu ustaw datę premiery, a Twoja muzyka zostanie wydana we wszystkich sklepach tego samego dnia – upewnij się tylko, że zrobisz to z dużym wyprzedzeniem.
2. Znajdź historię, która stoi za twoją nową muzyką i opowiedz ją.
Każdy album, każda piosenka i każdy akord ma w sobie jakąś historię. Twoje działania promocyjne powinny o tym opowiedzieć. Znajdź to, co jest interesujące i wyjątkowe w Twojej nowej muzyce i opowiedz swoją historię w okresie poprzedzającym wydanie płyty. Opowiadanie swojej historii sprawia, że jest ona bardziej osobista i wciągająca.
Zadaj sobie pytanie:
Co mnie zainspirowało do napisania mojej piosenki?
Czy napisałem ją w odpowiedzi na coś znaczącego, co wydarzyło się w moim życiu?
Gdzie byłem, kiedy to pisałem i nagrywałem?
Jakie idee kryją się za muzyką?
Co łączy mnie, moich współpracowników, mój zespół, moje instrumenty i mnie samego?
To wszystko są dobre pytania, które skłonią Cię do zastanowienia się nad historią stojącą za Twoją nową piosenką. To prawda, że Twoja muzyka powinna mówić sama za siebie. Ale opowiadanie historii pomaga zachować osobisty i autentyczny charakter działań promocyjnych – są to rzeczy, których promocja muzyki naprawdę potrzebuje w dzisiejszych czasach.
3. Skompletuj listę kontaktów w prasie, radiu, na blogach i wśród kolegów.
Z kim zamierzasz się skontaktować? Odpowiedź na to pytanie wymaga albo dużo czasu, albo pieniędzy. Kampanie PR mogą być bardzo pracochłonne. To dlatego są tak drogie, gdy ktoś je robi. Ale z odpowiednią strategią, ciężką pracą i czasem, możesz – i prawdopodobnie powinieneś zrobić to tylko po to, aby promować swój start. Aby w pełni wykorzystać swoje wysiłki promocyjne, zrób listę wszystkich, do których chcesz wysłać swoją nową muzykę przed datą premiery.
Warto przeczytać
Twoją pasją jest muzyka? Sprawdź się w muzycznym talent show
Kariera w zespole, czy solo – co jest lepsze?
Mity na temat muzyków